Excursie cu familia

Contextul a fost organizarea unei iesiri cu parintii (ambele seturi), mai radem, mai glumim, mai socializam, ca familia e celula societatii si noi mitocondriile ei. Destinatia aleasa ca obiectiv (aveam unde sa stam gratis) a fost Campu lui Neag, o localitate de la poalele Retezatului.

Am ajuns vineri pana in pranz, ne-am acomodat cu locul, ne-am odihnit o leaca, am facut unii o tabla altii un traseu de o ora ca atat am avut chef (Lore ?!) si seara am servit aproape cel mai bun gratar din viata mea (cel mai si cel mai bun a fost in Maramures, de revelion).

Sambata program lejer: trezirea pe la 8-9, mic dejun cu ochiuri si omleta afara in curte, apoi o usoara plimbare cu masina spre Castelul Corvinilor. Locul e interesant, se renoveaza spre a deveni obiectiv turistic la standarde europene (sper), insa calea e lunga si anevoioasa. Pretul biletului e decent, reversul medaliei este ca in fiecare incapere vizitabila (cred ca sunt doar 6-7 in total) s-a plantat un prilej de cheltuit bani, parca e mall nu castel. De la cantareti care nu cer nimic (dar au in fata o cutie cu bancnote), la magazine cu suveniruri exagerat de scumpe, spre boutique-uri cu obiecte turistice (30 de lei o harta a zonei!!) si pana la mici supermarketuri cu chinezarii, turcisme si alte cele fara nici o legatura cu castelul. Inteleg ca obiectivul turistic „trebuie sa produca”, dar chiar asa?

Ma rog, pana la urma tot e bine ca nu e rau. Regimurile politice anterioare au fost atat de preocupate de valoarea istorica a Corvinilor incat au trantit o exploatare miniera cativa metri mai incolo.Ma mir ca nu trecea vreo banda transportoare de minereu chiar pe deasupra castelului, sau poate trecea cine stie…

Dupa vreo doua ore si cateva imagini am plecat spre Deva sa vedem si Cetatea, daca tot eram in zona. Numai ca era inchisa fiind in curs de renovare. Am servit o ciorba de varza cu afumatura ca la Deva (vedeti concluzia postului) si am plecat inapoi spre casa.  Si fiindca nu era suficient de tarziu, am zis sa mai incropim un traseu spre cascadele de pe Cheile Vaii Mari. Se ajunge din sosea, dupa Campu lui Neag, urmand indicatorul spre Cabana Buta, la prima bifurcatie (dupa aprox 1 km) se alege dreapta (e o masa de lemn, iar drumul spre cabana merge in stanga), iar la a doua bifurcatie unde drumul e deja poteca (dupa vreo 700m) se alege stanga.

Traseul nu e marcat, merge pe partea stanga a cheilor si sunt in total 5 cascade, din ce in ce mai spectaculoase. S-o fi vazut pe mama cum se catara pe bolovani, cu poseta pe umar si incaltata in niste expadrile potrivite pentru orice, numai pentru traseul asta nu. Tare! Nu am mers mare lucru, a fost o plimbare sanatoasa si care ne-a facut pofta de mancare. Peisaje extraordinare la imbinarea dintre stanca si padure, cuibare de apa, stropi si muschi alunecos, iar pe fundal, zgomotul oscilant al caderilor de apa. Frumos!

Duminica dimineata am plecat tot pe la 9, dupa omleta si curatenie si ne-am oprit la Pestera Muierilor. Mi-a placut calmul ghidului, coerenta explicatiilor presarate cu poante si puterea vocii. Nu mi-a placut modul de vizitare al romanilor (cred ca ar trebuie sa se faca niste cursuri si pentru asta) si lipsa de informare cu privire la drumul de intoarcere de la iesirea din pestera (noroc ca stiam ce ma asteapta). Pe de alta parte, Pestera Muierilor este un alt loc deosebit, cei peste 900 de metri de traseu turistic pozitionand-o pe locul nr 1 in clasamentul celor mai lungi pesteri de la noi din tara.

La intoarcere am mancat la Trei Stejari, un … restaurant cred ca e… la capatul de vest al Horezului. Nu recomand nimanui.

In concluzie, imi amintesc de o discutie cu niste prieteni, cand eu sustineam frumusetile tarii, diversitatea naturii si minunatia locurilor, iar ei imi aminteau de servicii, sosele, responsabilitate. Adica de lipsa lor. Adevarul e ca ce e natural in tara e deosebit de frumos, insa cand intrii in contact cu latura economica a turismului… mai bine nu intrii.

Pentru cine se documenteaza in vederea gasirii de obiective naturale, vreau sa evidentiez un site extraordinar, cu informatii atat de multe ca nu imi vine sa cred ca sunt gratuite, cu o revista comprehensiva si, culmea gratuita, si care zice asa:

Muntii si relieful Romaniei sunt cu mult mai spectaculoase si incarcate de inedit decat invatam/aflam la scoala, facultate sau din 99% dintre sursele tiparite si internet. Ne straduim sa va aratam locuri extraordinare si informatie la zi despre ele.

Adresa: www.romania-natura.ro

2 Responses to “Excursie cu familia”

  1. Frumoasa calatoria, locurile, pacat insa ca nu sunt puse in valoare asa cum ar trebui. Avem munti, mare, delta, pesteri… avem o tara frumoasa. Daca am avea si drumurile bune..daca si serviciile ar fi si ele cat de cat mai bune…ar fi minunat.

    frumos blog!

Leave a comment