Punct si de la capat. Nikon

M-am tot foit vizavi de calea de urmat si pana la urma am decis sa trec pe Nikon.

Nu neaparat pt ca body-ul actual (Canon 400D) e vechi (tehnologic) sau pt ca are vreo problema sau pt ca am ajuns la o limitare (desi am ajuns).

Dar am nevoie de niste obiective, in principiu ele nu sunt ieftine si achizita nu e pe termen scurt, de aceea era important de stabilit directia de mers.

Gandul de a trece pe Nikon il am de mult (mai mult de un an) o data din dorinta de a vedea cum e in tabara cealalta si in al doilea rand pentru ca mi se parea ca modul in care arata imaginile Nikon e mai apropiat de mine.

Asadar pe lista scurta am avut body-uri Canon (7D si 600D) si Nikon (D7000 si D5100). Am citit specificatii, mesaje pe forum, am intrebat in stanga si in dreapta si am inteles ca ambele sunt bune, au cam aceleasi proprietati tehnice, in ciuda diferentei de punctaj al senzorului de pe DXO. Ma rog, am fost nevoit sa citesc si despre cum se realizeaza si ce inseamna punctajul respectiv ca sa pot digera diferenta destul de mare…

Decizia a fost in final subiectiva, bazata pe imaginile de pe acest site. Practic se poate compara acelasi cadru luat in aceleasi conditii, dar cu doua camera diferite, ceea ce mi se pare foarte foarte util!

Deci, ca de fapt aici voiam sa ajung, se vinde urmatorul echipament:

Body Canon Rebel xTi (400D) = 700 lei;  luat de la B&H, are vreo 3-4 ani si sub 50,000 de cadre. Nu a avut probleme tehnice, dar evident se vede ca a fost folosit

– Carduri Sandisk CF Extreme III 10 GB (2+4+4) = 200 lei. In principiu ar trebui date o data cu body-ul…

Obiectiv Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM = 800 lei; mai bun decat un obiectiv de kit, dar cu performante modeste. In stare foarte buna. Dupa cum ii este si pretul

Obiectiv Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM = 2000 lei; exceptional obiectiv. Stare foarte buna. Pret de lista = 3000 lei la F64

Obiectiv Tokina 11-16mm f/2.8 = 2000 lei; exceptional si el, desi nu sunt eu un mare fan wide. Pret de lista 3000 lei la F64

Rucsac Tamrac 3385 Aero Speed Pack 85 Dual Access (Rust) = 400 lei. Bun, spatios, usor de folosit. Dar as vrea sa trec pe Kata, daca se poate. Pret de lista 600 lei la F64

Cam astea sunt in mare. Toate au acte, cutii, CD-uri (unde e cazul), huse si alte accesorii.

Imaginile de pe blog sunt facute cu dansul (echipamentul).

Ar fi cam 6100 lei in total. Daca se iau toate o data, se dau body-ul si cardurile cadou, adica pret final = 5200 lei.

Evident sunt incurajate schimburile cu Nikon D7000 sau orice obiective Nikon (preferabil corespondente cu seria L, de la Canon)!

11 Responses to “Punct si de la capat. Nikon”

  1. Victor Says:

    Deci, pana la urma ce ai hotarat sa cumperi?

  2. Eu știu că tu faci treaba bună până la capăt. Senzorul de pe D7000 este puțin mai pretențios. Dacă urmărești maxim de calitate, singurul obiectiv DX pe care îl poți utiliza este 16-85mm VR. După părerea mea și cel mai bun obiectiv DX de tip oferit de Nikon. Combinație pe care am cumpărat-o și pentru alți amici.

    La Canon este simplă alegerea obiectivelor după acest criteriu al seriei L. Ea există și la Nikon (desi nu este delimitată clar printr-o denumire), dar oarecum mai restrânsă și cam învechită.

    Ca o extensie a obiectivelor pe care le ai, pentru primul deja am menționat.

    Nikon nu are un 70-200 f/4, ci doar f/2.8 VR, care este obiectiv profi și costă 2k€. Deși excepțional, prețul este la fel. La jumătate de preț este AF-ED 80-200mm f/2.8 (fără stabilizare), care vine cu unele neajunsuri. Poți căuta pe net diverse opinii.

    Tokina 11-16mm f/2.8 există și pentru Nikon, deși o plajă mai utilă ar fi oferită de către 12-24 f/4, tot de la Tokina de altfel. Ambele obiective foarte bune, fără stabilizare optică, însă presupun că nu a fost o problemă nici la Canon.

    Ce rucsac de la Kata vrei? Eu am un sling Velocity 8x și este foarte încăpător, chiar mai mult decât îmi trebuie, cu avantajul că poate fi purtat în 3 poziții (spate, față și lateral), în cazul în care pe munte mai cari după tine și altceva. Acum îmi dau seama că era suficient unul mai mic.

    • Multumesc pentru sfaturi si idei!
      Deocamdata ma gandesc sa incep cu un all-around si o sa studiez 16-85mm VR-ul pe care mi l-ai recomandat. Imi este si destul de wide.
      Cu ideea de Kata am mai cochetat si in trecut, era unul care se deschidea pe ambele parti si avea si loc pt laptop – D-3N1-11, parca…

  3. Da, este mai avansat decât ce am eu, deși nu pare mult mai mare. La mine nu există loc pentru laptop și este mai simplu gândit. Dacă ai fi spus ceva acum 1-2 săptămâni, poate aveam timp să-l schimb sau măcar să-l testez puțin. Îmi place mai mult ce ai ales tu.

    • Acum fa-ma sa ma simt vinovat. 🙂
      Eu l-am testat mai demult, cand mi-am luat Tamrac-ul, dar atunci mi s-a parut ca nu imi place (arata mare).
      Acum insa as vrea sa il iau.

  4. Și eu am încercat să fie cât mai mic. Par mai bune ambele soluții ale tale. Și ce ai și ce vrei să cumperi. Cred că și aici este unul dintre cazurile în care numai după ce cumperi și vezi cum este în timp, realizezi cât de bună a fost alegerea. Eu am “greșit” de 2 ori până acum. În magazin este pur și simplu greu să-ți dai seama exact. Am o scuză 🙂

  5. 70-200 mai e disponibil?

    • stiu ca in weekend-ul asta are program pt ca mergem impreuna la fotogenica.
      in rest se freaca cu tokina prin rucsac, dar altfel e disponibil…

      • buun! pai cum procedam? 🙂 ti-ar fi ok sa ne vedem luni, functie de programul tau, sa-l probam/discutam/tranzactionam? imi poti da numarul tau de telefon?

      • acusi ma intorsei de la Fotogenica. ne vedem maine, intre timp iti dau un mail cu tel meu.

Leave a Reply

